کد خبر: 187167612
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » ابنا » مصطفوی: ارتباط علمای افغانستان با مردم تقویت گردد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از ابنا:

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیش از ظهر امروز ـ پنج شنبه 14 تیرماه ـ در نشست هم اندیشی علمای افغانستان با مسئولان مجمع اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست این است تا جامعه شیعه افغانستان تقویت شود و هیچ مجموعه ای رشد نمی کند مگر اینکه دارای قدرت باشد.

دکتر مصطفوی در مورد مولفه های قدرت گفت: یکی از مولفه های قدرت نیروی انسانی است. اگر نیروی انسانی به لحاظ کمی و کیفی رتبه بالایی داشته باشد، موجب قدرت در جامعه است. هر مجموعه ای سعی می کند پیروان و علاقمندان خود را زیاد کند. اینکه چگونه پیروان خود را زیاد کنیم راهکارهای خاص خود را دارد. یکی از راهکارها این است که بزرگان و علما ارتباط نزدیک و مستقیمی با مجموعه و بدنه اجتماعی برقرار کنند و این موجب می شود تا به لحاظ کمی علاقمندان خود را توسعه دهیم.

وی جوان گرایی را یکی دیگر از مولفه های قدرت معرفی کرد و افزود: باید در مباحث اجرایی جسارت داشته و آمادگی داشته باشیم تا به نیروی جوان مسئولیت دهیم و اینکه چگونه نیروی انسانی داشته باشیم تا باعث کسب قدرت شود، نکته مهمی است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره نقش علم در ارتقای قدرت گفت: هر علمی باعث کسب قدرت نمی شود و هر علمی در اولویت کسب قدرت نیست. علوم اجتماعی، سیاسی، مدیریت، اقتصاد و علوم تبلیغات کاملا در کسب قدرت موثر هستند. همچنین مبنای اولیه همه علوم این است که به معارف اهل بیت(ع) شناخت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید سیستم و ساختار دقیق بر مجموعه حاکم باشد، افزود: اگر ساختار مناسبی نباشد قدرت انباشته نمی شود. موضوع ساختار موضوع مهمی در همه جوامع برای کسب قدرت است و باید سازمانی تأسیس کرده و نیروهای مان را متشکل کنیم.

دکتر مصطفوی درباره آسیب شناسی جامعه شیعیان افغانستان گفت: ارتباط بین علما و بدنه مردم افغانستان ضعیف است. باید با انتخابات افراد جدیدی به صحنه بیایند و گردش و چرخش نیرو وجود داشته باشد و افراد بیرون بتوانند داخل مجموعه شوند و بهترین ها وارد گردند.

وی همچنین افزود: یکی از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران وجود هیئت های مذهبی بود و این هیئات به صورت هماهنگ همکاری می کردند و باید سازمان های مردم نهاد و ارتباط بین آنها تقویت شود.

وی در مورد نقش مدیریت در کسب قدرت گفت: بحث مدیریت یکی از بحث های مهم در کسب قدرت است. اینکه از چه روش هایی استفاده کنیم، انتخاب اولویت ها و تقسیم وظایف و اینکه وضعیت آینده چگونه خواهد شد باید مورد بحث قرار گیرد و بتوانیم آینده خود را پیش بینی کنیم.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه باید ابزارهای جدید را بشناسیم و از آن به نحو احسن استفاده کنیم، افزود: ما بعضا ابزارهای جدید را خوب نمی شناسیم. امروزه باید ظرفیت فضای مجازی را بشناسیم دشمنان این فضا را به خوبی شناخته و خود را بر ما تحمیل می کنند و ما نیز باید آن را بشناسیم و از آن استفاده کنیم.

.................................
پایان پیام/ 167

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین